Binary Opposition and Synthesis in Tower’s String Quartet No. 2 – Amplificar

Binary Opposition and Synthesis in Tower’s String Quartet No. 2

Resumo

Tower’s String Quartet No. 2 demonstrates her typical musical language. She embraces new ideas, sound effects, and the successful exploration of compositional techniques for string instruments. To some extent, Tower establishes a structural model that is based on a traditional rondo form. This study explores how Tower shapes her music, and the means by which she constructs her composition. The paper will investigate the structural aspects of Tower’s composition, revealing how traditional musical idioms are introduced in the context of her music. In the composition, Tower also creatively employs pitch register to create an acoustic effect of musical space, indicative of her use of binary opposition, which is significant in her music.

Oposição binária e síntese no Quarteto de cordas n. 2 de Tower

O Quarteto de cordas n. 2 de Tower é representativo de sua linguagem musical. Envolve novas ideias, efeitos sonoros e sua bem sucedida exploração de técnicas composicionais para instrumentos de cordas. Em certa medida, Tower estabelece um modelo estrutural baseado em uma forma rondó tradicional. Este estudo explora a maneira segundo a qual Tower molda sua música e os meios através dos quais ela constrói sua composição. Investiga aspectos estruturais da composição de Tower, revelando a introdução dos idiomas musicais tradicionais no contexto de sua música. Na composição, Tower, também criativamente, emprega registros de alturas para engendrar um efeito acústico do espaço musical, indicativo de seu uso de oposição binária, imbuído de significado em sua música.

As informações apresentadas acima usam a grafia do original.