Addressing the challenges of teaching music by generalist primary school teachers – Amplificar

Addressing the challenges of teaching music by generalist primary school teachers

Resumo

Many Primary school teachers believe that the teaching of music to children is outsidetheir available expertise. Although Primary teachers enjoy music, they often expressa sense that music is a ‘specialist’ subject that requires some kind of advancedcompetence on a musical instrument. Underlying this perception is (i) a lack ofconfidence in their own musicianship, often linked to the mistaken belief that innatehuman musicality is unevenly distributed in the general population, and (ii) a lack ofknowledge of how to bring music into their everyday teaching. In order to addressthese concerns, we initiated a specially designed cross-curricular course thatsought to link music to other areas of the curriculum where teachers were requiredto demonstrate everyday expertise, such as in the promotion of children’s languageand mathematical development. The article reports the integrated research-baseddesign of the course and the subsequent experiences of student teachers using anaction-research model that linked university-based sessions with work in school.

Enfrentando os desafios do ensino de música por professores generalistas no ensino primário

Muitos professores do ensino primário acreditam que o ensino da música para crianças está fora do seu conhecimento especializado disponível. Embora os professores primários apreciem música, muitas vezes expressam um sentimento de que a música é assunto para "especialistas" e requer um tipo de competência avançada em um instrumento musical. Subjacente a esta percepção está (i) a falta de confiança em sua própria musicalidade, muitas vezes ligada à crença equivocada de que a musicalidade humana inata é desigualmente distribuída na população em geral, e (ii) a falta de conhecimento de como trazer a música em sua prática pedagógica cotidiana. A fim de responder a estas inquietações, iniciamos um curso interdisciplinar especialmente projetado, que procurou ligar a música a outras áreas do currículo, onde os professores eram solicitados a demonstrar sua experiência cotidiana como, por exemplo, na promoção da linguagem infantil e desenvolvimento matemático. O artigo relata o desenho da pesquisa aplicada no curso e as experiências subsequentes dos professores em formação, utilizando um modelo de pesquisa-ação que conectou sessões realizadas na universidade com o trabalho na escola.

As informações apresentadas acima usam a grafia do original.