A expressividade no choro: um estudo de Ingênuo de Pixinguinha sob a ótica da teoria do Note Grouping de James M. Thurmond
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Resumo
A questão da expressividade musical é assunto dos mais discutidos. Concerne à expressividade do Choro, a realidade não é diferente (SALEK, 1999 e OZZETTI, 2006). Com o intuito compreender as características da expressão chorona e contribuir para seu entendimento técnico musical, o artigo contextualiza a teoria do “Note Grouping” (THURMOND, 1999) com apontamentos vindos da análise de gravação do choro Ingênuo.
The expressivity in the Choro: a study of Ingênuo of Pixinguinha from the perspective of the theory of Note Grouping by James M. Thurmond
The question of musical expressivity is the subject of the most discussed. About the musical expressivity of Choro, the reality is no different (SALEK, 1999 & OZZETTI, 2006). With the intention of understand the characteristics of the Choro expression and contribute to technical understanding of this music, the article contextualizes the theory of "Note Grouping" (THURMOND, 1999) with initial notes about characteristics of recording of the choro Ingênuo.
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